Díl 9.2. – Kamenolom

Jednou z dominant kolejiště se s největší pravděpodobností stane kamenolom. Kámen, jako surovina se v našich končinách těžil v hojném počtu. Pamatuji si, jak mi moje babička vyprávěla, jak chodili za tatínkem do lomu s obědem a různé příhody z jejího dětství, protože pochází z obce obklopené kamenem. Však i já trávil několik let jako potápěč na lomu Leštinka, kde jsme jako nejmladší v různých bojovkách jezdili na starých výsypných vozíčkách z kopce dolů. Dnes jak po vagonech, tak po lokomotivách a dokonce i po kolejnicích není ani památky. Navíc člověk nemůže modelovat jen provoz, chce to i nějaká místa nakládky a vykládky surovin. kamenolom odbýt pouze nějakou budovou násypky mi přišlo dost chudé a chtěl jsem mít i prostor nějaké těžby kamene. Jenže v tomto měřítku se už nejedná o nějaký drobeček, ale aby to celé nevypadalo směšně, musel jsem zhotovit poměrně velkou „horu“.

Nejdříve kostra ze zbytků dřevotřísky, kterou jsem vyplnil montážní pěnou (při této fázi, kdy jsem se snažil rozchodit zatvrdlou pistoli na montážní pěnu se mi při nasazování nové náplně pistole jaksi rozpadla a …… Vozidla to naštěstí neschytala, jen půlka podlahy, ovládací pulty a všechny hadry, no strašná spoušť). Poté nanesení první vrsty sádry. Po vytvrdnutí druhá vrstva a pak jsem musel ven, kde jsem dlátem odsekával a odsekával. Posledním krokem bylo barvení. Na radu zkušenějšího jsem vše barvil vodovkama a výsledek je ve fotkách.


Další články: